Sunday, April 19, 2009 By: Eyan YanNa

KL Book Fair 2009


Pada ahad yg lepas bersamaan 19 april 2009, saya, mardiyah n juliana telah berkunjung ke pesta buku yang bertempat di PWTC. Seawal 8.30 pagi kami bertolak dari IPIS mengharapkan, tidak berlaku kesesakan semasa dalam perjalanan. Sesampai di komuter UKM kami mengalas perut yang kosong dengan sarapan. Selepas sesi makan2, kami membeli tiket untuk naik komuter, pada ketika itu, orang tidak begitu ramai. Tiba2 terdengar pengumuman yg mnyatakan bahawa komuter mengalami masalah di stesyen batang benar. Jadi kami mengalami keterlewatan untuk menaiki komuter. Apabila sampai shj komuter, didapati penumpang agak ramai. Jadi kene la berdiri. Separuh perjalanan baru la dapat duduk. Alhamdulillah... Ramai penumpang yg turun di stesyen putra termasuk la kami bertiga untuk pergi ke pesta buku.

Sesampainya di PWTC, kelihatan ramai orang tidak mengira peringkat umur.Bagi ibu bapa yang bekerja, cuti hari Ahad sebeginilah masa yang diluangkan untuk bersama keluarga dan anak-anak. Apabila hari menjelang tengahari, pengunjung pesta buku makin bertambah. Kesesakan dapat dirasakan. Sejak semalam saya telah merancang buku apa yang saya hendak beli. Jd tidak la perlu mundar mandir memikirkan ape buku yg saya perlu beli semasa disana. Jadi kita dapat merancang perjalanan kite semasa "shopping' buku. Gambar2 ni suasana di PWTC....




tidak melepaskan peluang untuk membeli buku2 pilihan



haa pilih2 dik, jgn tak pilih



antara buku2 yg dijual...

sesi autograf n bgambar dgn penulis novel ANIS AYUNI


Rambang mata tgk buku byk2, tak sempat nak meronda semua booth2 yg ada. Da tak cukup tangan nak bawak. Hehe. Hurmm buku ape yg selamat diborong oleh ku....



buku-buku masakan



koleksi novel n buku

buku sirah nabawiyyah

koleksi majalah asuh utk my sis


6 comments:

Norhasnah Zakariyah said...

salam...

wah.. makin bertambah koleksi ye?..
cepat2 lah habiskan bace buku2 tu sumer yer, nanti awal bulan 6 aku balik, nk borong bawak ke USM plak, hehe...

Nurul Farhana said...

La...nape tak ajak saya sekali Yan?
InsyaAllah, hujung minggu ni saya ke sana. Minggu lepas sibuk benar dengan tugasan.

lavender_purple said...

bace sume buku tu jgn wat pekasam
buku resepi tu sila try bt ye..
balik dr sabak nnt ak nk hasilnye..
bg ak rase neh..
byk pun xpe..
ko kn on diet..hehe

ishikawa junko said...

akak.. meh le lawat blog repekan sy.. haidahari.blogspot.com
lalala.. nak blajar masak2...

nooreena said...

Salam Yana.

Bestnya jalan-jalan dan membeli di situ. Rindu pada novel.. Sekarang ni bergelumang dengan artikel bio, kimia dan fizik. Huwaa.. >.<

lavenderpurple said...

banyak btul ko bli.xde2 nnt aku blk mesia aku nk pinjam sumenye.yg dlupn aku xsmpt pnjm.
jelez222222222