Monday, December 14, 2009 By: Eyan YanNa

Kek Coklat Kukus






Da lama tak wat kek, teringin nak makan... Huhu

Bahan-bahan:
-2 cawan majerin
-2 cawan gula (dikisar)
-8 biji telur ayam
-2 cawan tepung naik sndiri
-2 cawan serbuk koko
-1 cawan susu segera (perasa coklat)
-1 sudu makan soda bikarbonat
-sedikit esen vanila

Cara:

1. Pukul majerin dan gula hingga kembang.
2. Masukkan telur dalam adunan satu persatu dan pukul lagi.
3.Masukkan tepung, serbuk koko sedikit demi sedikit diselang seli letakkan susu ke dalam adunan. Pukul hingga rata.
4.Letak esen vanila dan soda bikarbonat dalam adunan.
5. Lenserkan majerin dalam loyang, sebelum masukkan adunan kek.
6.Kukus kek selama satu jam setengah.






Lebih wat kek, wat muffin lak, ahaks




Smile always.......

2 comments:

.::N.hasnah.Z::. said...

ni brape adunan ni? smp 8 biji telur... byk giler, hehe...

huwaaaa nk kek kukus :'(

Eyan YanNa said...

tu resepi asal, aku gune 7 biji jer..
aku rasa leh dapat 2 biji kek. sebab aku wat tuh dapat sebiji kek dan byk ketul muffin hehehe