Sunday, August 22, 2010 By: Eyan YanNa

Makaroni Simple


Salam, arini adik-adikku request nk makan spagetti utk berbuka. Tapi memandangkan kat umah ni ada makaroni. Kan spagetti n makaroni tu lebey kurang jer, adik beradik pasta. Memula aku tanya diorang. Diorang kate ok bleh jugak. Ingat nak wat makaroni goreng jer. Tapi diorang nak makan ngan kuah spagetti. So wat jer..

Bahan-bahan:

- 250 gram makaroni
-1/2 peket ayam kisar (jenama ramlee)
-1 biji bawang besar
-2 biji tomato
-1/2 batang karot
-1 sudu makan cili kisar
-1 cawan sos cili
-minyak untuk menumis
-1/2 cawan air
-garam secukup rasa

cara:
-rebus makaroni hingga kembang, da masak toskan.
-untuk buat sos, tumis bawang naik bau, masukkan cili kisar.
-masukkan ayam kisar, tomato n karot, sampai masak
-masukkan sos cili, air sikit biar sampai mendidih.
-siap... bley makan..

4 comments:

lavender_purple said...

yey die dh pndai masak....cpt2 kawen..pos la byk2 mknn kt aku...berat aku dh 41kg ni...

Eyan YanNa said...

x pandai pn... aku main hentam jer tu.. haha
sblm ni ko bkn 45kg ker?
makin kurus daa?
makin kecik la kawan aku sorang nih..
makan byk sikit laa

lavender_purple said...

huhu..dh tu aku xg makan mane2 pun..mkn kt umh je...xde mcD...xde big apple...xdenye aku berani nk g mkn kt gerai2 or restoran...so mkn ape yg ade kt umh

Eyan YanNa said...

makan kat umah pn ko kene makan byk2 sikit.. biar besar sikit.. kang tulang jer tinggal haa.. hehe